Her finner du svar på de mest vanlige spørsmålene angående innlogging og booking.
Ofte stilte spørsmål
Logg inn på Spenst appen
I SPENST appen vil du bli bedt om å logge inn når du åpner den. Har du logget inn på min side på vår nettside bruker du mobil nummeret ditt og samme passord når du logger inn i appen.
Dersom du ikke har fått passord trykker du på "Logg inn" oppe til høyre på nettsiden. Klikk på "Glemt passord eller ny bruker", skriv inn mobil nummeret ditt og klikk på "neste". Du vil da få tilsendt et nytt passord på SMS. Du kan nå logge deg inn i Spenst appen. Her velger du Spenst Alta som ditt treningssenter, logg inn med mobil nummeret ditt og passordet du fikk tilsendt på SMS.
Det kan være til god hjelp å lagre innlogging på enhetene du bruker. Det gjelder både pc, nettbrett og app. Da slipper du å logge inn på nytt hver gang.
Du kan også endre passordet på Min side.
Min side
Logg inn på min side
Du logger inn på din side ved å trykke på "Logg inn" oppe til høyre på nettsiden.
Første gang du logger inn ber du om å få tilsendt nytt passord om du ikke har mottatt dette fra senteret ditt. Klikk på "Glemt passord eller ny bruker", skriv inn mobil nummeret ditt og klikk på "neste" Du vil da få tilsendt et nytt passord på SMS. Gå deretter tilbake til "Logg inn", logg inn med mobil nummeret ditt og passordet du fikk tilsendt på SMS.
Det kan være til god hjelp å lagre innlogging på enhetene du bruker. Det gjelder både pc, nettbrett og app. Da slipper du å logge inn på nytt hver gang.
Du kan bytte passord på Min side.
Brukernavn og passord
Brukernavnet er ditt mobilnummer. Har du aldri endret passordet ditt, bruker du det som du fikk i velkomst e-posten, eller velkomst SMS fra oss da du meldte deg inn.
Trenger du nytt passord kan du gå til "Logg inn" på hjemmesiden vår. Trykk «Glemt passord eller ny bruker» og få tilsendt et nytt på SMS. Du kan selv endre ditt passord på "Min Side".
Min side
Mine bookinger
Oversikt over dine gruppetimebookinger finner du på "Min Side", under "Mine reservasjoner" eller i appen.
Min side
Bookingregler
Du finner oversikt over våre bookingregler her:
Glemt passord
Trenger du nytt passord kan du gå til "Logg inn" på hjemmesiden vår. Trykk «Glemt passord», følg instruksjonene og lag deg et nytt passord. Du kan selv endre ditt passord på "Min Side".
Min side
Forhåndsbooking
For å sikre deg plass anbefaler vi at du forhåndsbooker deg på ønsket gruppetime, men så lenge det fremdeles er ledig plass kan du også helt frem til timen starter komme rett på senteret og booke deg på timen der.
Du kan booke gruppetime her på nettsiden, eller i vår Spenst app.
Bekrefte forhåndsreservert plass
Du kan når som helst samme dag komme innom senteret vårt for å bekrefte plassen din på gruppetimen og senest 10 minutter før timen starter, det må gjøres av medlemmet selv.
Blir ikke plassen bekreftet innen 10 minutter før timen starter, vil plassen bli gitt til de som står på venteliste. Plassene deles ut etter ventelisteprinsippet der nr. 1 på ventelisten får første ledige plass. Ventelistene slettes en time før timen starter, ønsker du å stå på venteliste etter dette må du registrere deg på innloggingsskjermen i resepsjoenen minimum en time før timen starter. Dersom du ikke har satt deg på venteliste, eller ventelisten er slettet, må du personlig møte opp 10 minutter før timen starter for å se om det er noen ledige plasser.
Oversikt gruppetimer
Du finner oversikt over våre gruppetimer her:
GruppetimerFeilmelding ved booking
Årsaken til at du ikke får booket deg på ønsket time kan være følgende:
- Du har ikke tilgang til senteret. Du kan kun booke deg på gruppetimer om du er medlem.
- Du er utestengt fra nettbooking: Dersom du ikke møter til 4 bestilte timer, blir du utestengt fra å kunne bestille via sms eller nettet i 30 dager fra første utelatte time. Du vil kunne booke deg på timer nede på senteret.
- Du er medlem på Spenst Breverud: Dette medlemskapet gir deg ikke tilgang til å trene på Spenst Komsaflata. Du kan velge å betale drop-in kr 140 for enkelttime på Komsaflata for å få tilgang til gruppetrening den ene gangen, eller du kan endre medlemskap til Spenst Komsaflata. Dersom du ønsker å endre til et medlemskap, kan du kontakte oss i resepsjonen, ringe oss på telefon 99441500, eller sende mail.
Venteliste
Vi sender deg et SMS varsel dersom du får plass på timen.
Ventelisten oppdateres fortløpende og du vil se på din booking hvilken plass du har på ventelisten. Så snart noen avbooker, rykker du opp på listen. Hvis du vet at du ikke vil møte, anbefaler vi at du booker deg av minimum seks (6) timer før timen starter for å unngå å bli registrert med manglende avbooking. Står du på venteliste og rykker opp og får plass, regnes det som manglende avbooking dersom du ikke møter til timen, uansett hvor tett opp mot timestart dette skjer.
Ventelistene slettes en time før timen starter, ønsker du å stå på venteliste etter dette må du registrere deg på innloggingsskjermen i resepsjonen minimum en time før timen starter. Står du fortsatt på venteliste når den slettes vil det ikke regnes som manglende avbooking.
Dersom du ikke har satt deg på venteliste, eller ventelisten er slettet, må du personlig møte opp 10 minutter før timen starter for å se om det er noen ledige plasserDu kan lese mer om bookingreglene her:
BookingreglerAvbestilling
Vi ønsker å gjøre gruppetreningstimene våre tilgjengelig for så mange medlemmer som mulig. Derfor er det viktig at du husker å booke deg av alle dine forhåndsbookede timer, straks du ser at du ikke kan delta.
Avbestilling kan gjøres via vår hjemmeside, app, eller på innloggingsskjermen i resepsjonen. Dette kan gjøres inntil seks (6) timer før timen starter uten å få anmerkning/ikke-møtt.
Står du på venteliste og rykker opp og får plass, regnes det som manglende avbestilling dersom du ikke møter til timen, uansett hvor tett opp mot timestart dette skjer. Står du imidlertid på ventelisten når det er mindre enn én time igjen til timen begynner, og du får plass, regnes ikke dette som en unnlatt avbestilling.
Hvis du glemmer å avbestille mer enn tre timer i løpet av 30 dager, får du ikke forhåndsbooke timer i en periode på 30 dager fra første «ikke møtt» time. Du kan fortsatt delta på alle timer du ønsker ved oppmøte på senteret samme dag som de starter.
Papirbillett
Vi har av miljøhensyn valgt å fjerne papirbillettene. Du vil med andre ord ikke få en kvittering når du registrerer deg på timen, du må bare følge med på at det kommer opp en beskjed på skjermen med at bookingen er bekreftet.
Spenst app
Såklart har vi en app!
Vi har utviklet en app for både iOS og Android brukere, og denne er desidert best til å booke gruppetimer! I tillegg kan du se din treningshistorikk, se dine medlemsfordeler, og du kan bruke digitalt medlemskort i appen når du er rundt å handler. Som medlem på Spenst Alta har du rabatter i flere butikker/bedrifter i Alta!
Du kan logge deg inn med samme brukernavn og passord i appen som du gjør på nettsiden vår