Til innhold
  • Fordeler og belønningsprogram
  • Kontakt
  • Logg inn
Velg senter
Nord og vestlandet
  • Alta
  • Florø
  • Førde
  • Gloppen
  • Nesttun
  • Sogndal
Østlandet
  • Fetsund
  • Halden
  • Jessheim
  • Larvik
  • Lillehammer
  • Lommedalen
  • Moss
  • Notodden
  • Ottestad
  • Sande
  • Skjebergsenteret
  • Sørumsand
  • Trysil
  • Tønsberg
  • Årnes
Alta
  • Bli medlem
  • Om medlemskap
  • Våre tjenester
  • Treningstilbud
  • Booking
  • Om oss
  • Logg inn
Meny
Velg senter
Nord og vestlandet
  • Alta
  • Florø
  • Førde
  • Gloppen
  • Nesttun
  • Sogndal
Østlandet
  • Fetsund
  • Halden
  • Jessheim
  • Larvik
  • Lillehammer
  • Lommedalen
  • Moss
  • Notodden
  • Ottestad
  • Sande
  • Skjebergsenteret
  • Sørumsand
  • Trysil
  • Tønsberg
  • Årnes
  • Om medlemskap
    • Medlemsservice
      • Innlogging og booking
      • Betaling og avtalegiro
      • Mitt medlemskap
      • Frys av medlemskap
      • Avslutte medlemskap
      • Øvrige spørsmål
  • Forsiden
  • Om medlemskap
  • Medlemsservice
  • Frys av medlemskap

Frys av medlemskap

Her finner du alt du trenger å vite vedrørende frys.

Ofte stilte spørsmål

  • Hvilke regler gjelder for frys?

    Medlemskapet kan fryses av følgende grunner:

    • Sykdom som er dokumentert ved legeattest og som medfører at man ikke kan trene.
    • Svangerskap som medfører at man ikke kan eller ønsker å trene.
    • Utstasjonering i jobb eller studie som er dokumentert.
    • Militærtjeneste som er dokumentert
    • Borteboerstudenter som skal på jule/påske eller sommerferie. Må føre hjemadressen på fryssøknaden, trenger ikke annen dokumentasjon. Kan fryse en måned i forbindelse med jule- og påskeferie og 3 måneder i perioden 01.06.-.01.09.
    • Junior- og seniormedlemskap kan fryses uten dokumentsjon
    • Det gis ikke frys eller fritak for betaling ved ferieavvikling, med unntak av reise som varer over 2 måneder og som kan dokumenteres (kan være ferie). 
    • Frys kan ikke tilbakeføres. Frys av medlemskap må være fastsatt og godkjent før frysperioden starter, og dokumentasjon må følge fryssøknaden.
    • Frys gjelder minst 1 måned og maksimum 12 måneder. Fryses fra dato til dato.
    • Bindingstiden forskyves like mange måneder som medlemskapet fryses slik at medlemskapets varighet blir 12 betalende måneder. 
    • Betaling kan avvike fra frysperiode, men utgjør like mange måneder.
    • Frys er ikke godkjent før man mottar bekreftelse fra Spenst Alta.
    • Ved oppsigelse under frysperiode bortfaller ikke din oppsigelse måned/periode.

    E-post

  • Åpne frys tidligere

    Om du ønsker å åpne opp frys tidligere må du sende oss en mail eller ringe. Det er også mulig å åpne frys i resepsjonen når du kommer innom for å trene, om du kommer i bemannet åpningstid.

    Vær oppmerksom på at betalingen løper fra den dagen du åpner opp medlemskapet.

    E-post

    Ring

  • Jeg har søkt om frys, men ikke fått svar.

    Vi mottar mange fryssøknader som fører til at behandlingstiden periodevis kan bli noe lengre. Vi tar uansett utgangspunkt i datoen henvendelsen er sendt for å legge inn frysperioden.

    Dersom du har betalt en medlemsavgift for en periode vi senere legger inn frys for, vil du få denne kreditert. Ikke la være å betale en medlemsavgift før du har fått en bekreftelse fra oss om at fryseperioden er innvilget. Da vil du motta purring. Overskytende betaling kommer deg automatisk til gode i det medlemskapet gjenåpnes.

    Skulle det likevel ta lang tid uten at du har fått svar, ta kontakt med oss for å forsikre deg om at fryssøknaden er kommet frem. 

    E-post

    Ring

  • Når åpnes mitt fryste medlemskap?

    Du finner informasjon om når medlemskapet ditt vil åpnes i bekreftelsen du mottok på behandlet frysskjema.

    Dagen før medlemskapet ditt åpnes vil du motta en sms fra oss.

    Ønsker du å åpne medlemskapet ditt tidligere enn planlagt, kan vi avbryte frysperioden i resepsjonen når du kommer innom for å trene. Vær oppmerksom på at betalingen vil starte fra datoen medlemskapet åpnes igjen, og at neste faktura/avtalegiro-trekk kan være høyere enn vanlig.

    E-post

    Ring

  • Kan andre bruke mitt medlemskap istedenfor å fryse det?

    Ditt medlemskap er personlig og kan ikke benyttes av andre. Dersom du låner bort kortet ditt kan medlemskapet sperres. Så lenge medlemskapet ditt er fryst, kan ikke medlemskapet benyttes.

  • Hvordan kan jeg forlenge frysperioden på mitt medlemskap?

    Ved behov for forlengelse av frysperioden, må ny skriftlig frysskjema med vedlagt dokumentasjon sendes oss innen utgangen av inneværende frysperiode.

    Ettersom vi makulerer/sletter dokumentasjon som tidligere er sendt inn må ny dokumentasjon sendes.

    E-post

  • Skriv ut
  • Tips en venn
Del på:
  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter

Om medlemskap

  • Ingen koronaresstriksjoner
  • Medlemsservice
    • Innlogging og booking
    • Betaling og avtalegiro
    • Mitt medlemskap
    • Frys av medlemskap
    • Avslutte medlemskap
    • Øvrige spørsmål
  • Ny på Spenst
  • Medlemsvilkår
  • Belønningsprogram
    • Aktivering av program
  • Bli Fordelsklubb-medlem
    • Bli fordelsklubb-medlem
    • Medlemsfordeler
  • Konkurranser og aktiviteter
  • Trygg trening på Spenst
  • Bedriftsavtale
  • Digitale verktøy
  • Rent senter
  • Hold formen i sommer - aktivitet 2022
Alta

Kontakt oss

  • Bossekopveien 117
  • 99441500
  • 9511 Alta
  • firmapost@spenstalta.no

Snarveier

  • Fordeler og belønningsprogram
  • Kontakt
  • Logg inn

Sosiale medier

  • Gå til Facebook
  • Gå til Instagram
Personvern og informasjonskapsler